s k i d a

jag kan ju inte vara sämre än min kära svägerska när det gäller skidning! men man ska inte säga hej förrän man är över bäcken eller tro att man är snofsig i skidspåret när man inte ens prövat. måste erkänna att jag smålog åt Linda när hon skulle ut i skidspåret. inte kan ju det vara så svårt och tungt!

ikväll skulle jag bevisa för mej själv att jag, efter sisådär 10 års paus från allt vad skidning heter, fortfarande är smidig och bra.......resultatet: jag kommer aldrig mer att stå på skidor om jag inte blir tvingad till det! jag kan inte skylla på kalla händer - hade sköna tovade vantar. jag kan inte skylla på kalla fötter heller - hade strumpor+ sockor. jag kan inte skylla på kalla öron - hade två buffaband. jag kan inte skylla på mammas skidor - dom var väl vallade. jag kan inte skylla på vädret - det var helt ok. och jag kan inte skylla på att det var trångt i spåret för jag var ensam om att skida denna lördagkväll......

jag bara ogillar att skida, det kan man väl få göra med gott samvete!

1 kommentar:

Anonym sa...

Håller med. :) Jag blev avskräckt från skidning i lågstadie och de skrämmer mig ennu. :) /sara