i needed it

- jag tycker det är bara hälsosamt för dej att få vara sjuk ibland, sa gubben (lite skämtsamt så jag int sku ta på näsa)
och visst har han en poäng där. man uppskattar friskheten mycket mera om man är sjuk nångång. har inte haft den roliga vinterkräksjukan sen jag var typ 7 år...och nu slog den till med besked. igår morse fick jag med ynklig röst ringa gubben och fråga hur snabbt han hinner hem. att ta hand om en liten sprallig 18 månaders tjej när man bara kan ligga raklång i soffan är inte alls nån kul grej. i andra soffan låg mellersta killen, han var nästan ännu värre i skick än sin mamma. fy för magafari.

ps. kortet är tagit idag....då kan ni ju bara föreställa er hur jag såg ut igår, muhahhaaaa.....då stod hela håret rakt upp......gubben försökte säga åt mej att jag kanske sku ta en dusch och byta till vanliga kläder (hade morgonrock hela långa dan) så skulle jag känna mej piggare men han fick inte övertygat mej......då mår man dåligt - om man inte ens vill fräscha upp sej litegrann.....

pps. vi träffade 16 pers ur min bullriga familj 3 h innan jag och ivar började kasta upp (som det så vackert heter) + att äldsta tjejen for och sova över till en 6 pers familj samma kväll....sitter nu här och funderar hur många vi lyckades smitta ner.....helt oavsikligt! får väl sådär offentligt be om ursäkt på förhand - hade vi vetat detta hade vi inte farit på nåt kalas! och hade jag på kalaset vetat att jag tre timmar senare skulle kasta upp allt jag ätit hade jag garanterat tagit en STOR , STOR, STOR marängkakbit och bara vräkt i mej!

7 kommentarer:

Anonym sa...

nämen hjälppos va he kom hastot... tror att jag e nog i riskzon nu..(som bruk ha magafari) ;-) som höll både ivar och ganska mycket den kvällen. Men vad kan man! Krya på er. Fundera no vafö ja möt Jens tå ja föra flickona ti larsmo. fick en känslo åv att "nan" vart sjuk. // Johanna

Anonym sa...

nämen hjälppos va he kom hastot... tror att jag e nog i riskzon nu..(som bruk ha magafari) ;-) som höll både ivar och ganska mycket den kvällen. Men vad kan man! Krya på er. Fundera no vafö ja möt Jens tå ja föra flickona ti larsmo. fick en känslo åv att "nan" vart sjuk. // Johanna

maria sa...

Ja, he kom verkligen hastot!! tå du var efter fleecetröjan på morne igår så låg ivar å jag i varsin soffa och ruth måra åpå :-) jag sku riktig ropa att vi ligger i magafari men hörde bara ett glatt hej då :-D

Anonym sa...

Ja he va så tyst, å Ruth ho sku så gärna ha komi me... :-)

Lantliga drömmar sa...

Blääk för magafari, stackars er!!

Linda sa...

Stackars dej och Ivar!

-Och spy som är så roligt..
Not!

Hoppas hoppas att du är iskick idag, har tänkt ringa och kolla läget men det har inte blivit av.
Hoppas att resten av familjen slipper undan!
Finns inte mycket värre än magafari.

Sköt om er på bästa sätt! *kram,kram*

Anonym sa...

Blää, för magafari!! Det värsta jag vet. Krya på er!!