kvinnokvällen





man får väldigt djupa tankar efter en kvinnokväll, det är alltid nåt som berör en. speciellt när temat är: att känna att man duger som man är, oavsett ålder, utseende, självförtroende, hälsa och intelligens. när jag kom hem igårkväll hade jag ingen annan att ventilera mina tankar med än min trötta gubbe och han fick sött somna till mitt pladder, mitt ihärdiga pladder, om syndakännedom, skam, skuld, självförtroende och självkänsla.....behöver jag tillägga att han somnade, nej det gjorde jag ju redan...han somnade, som sagt, relativt snabbt! (i övrigt diskuterar vi ofta och gärna religionsfrågor men inte efter kl 22.....ja, det låter kanske tidigt för vissa men för oss har det varit sängdags för längesen då.....)

en sak som lämnade speciellt i mina tankar efter kvällen var frågan

- missade Gud nånting när han skapade dej?

om vi är missnöjda med oss själva, är vi då inte samtidigt missnöjda med Guds eget verk

det är inte alltid är så lätt att fokusera på det allra väsentligaste i denna värld där utseendet, status, rikedomar och hälsa står så högt i kurs och ofta förknippas dessa grejer med lycka! man blir ideligen matad med information, köp dittan och köp dattan så blir du lyckligare. nej, denna sida av evigheten är inte alltid så enkel att leva i. sen blir det betydligt enklare...på den rätta sidan av evigheten...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Instämmer!
Det är gott att veta att man duger. Tänker på om Gud missade något då vi skapades... nej, det borde alla som umgås med barn komma ihåg, -både på jobb och hemma!

Bra kväll! Moster M

Ingelill sa...

Otroligt givande kväll. Skulle behöva såna varje vecka:)

Linda sa...

Tänkvärt!

som gift med tvillingbrodern så har jag inte alls svårt att tänka mej att J somnade. :-D (trots intressant ämne att diskutera)

Att de somnar till vårt pladder MÅSTE ju bara bero på att vi har en sån ljuuuuuvlig röst..