b e t o n g s t ö v l a r n a



- De blev ju riktigt fina med tanke på att det är första gången, var syrrans kommentar då jag klippte sönder stöveln. Ja, vad mera behöver man tillägga. Stöveln till vänster är gjord av finbetong och blev en ljusare variant. På den syns också sömmarna mera eftersom jag hade klippt bort innerfodret. Den till höger är av grovbetong och blev mera ruggig vilket jag gillar mera. Att de blev lite kantstötta och lite bubblig stör mig inte alls. Tvärtom. Att gjuta i betong är riktigt roligt, borde gjuta mera.

sluta tjuta. börja gjuta.
vill du inte rimma - far och simma.
nej vattnet är för kallt - och detta är för ballt.

Nu ska jag fara ut och kolla läget. Ruth "sköter" Nova i sandlådan. 
Och det känns lite som när en blind leder en blind.

2 kommentarer:

Lantlig Längtan sa...

Häftiga stövlar & vilken söt hund man kan se på bilderna här på din blogg!!
Vad kul att ni skaffat hund, barnen är säkert jätte glada över en sån sötis :)

Sigrid sa...

De blev jättefina!