En erfarenhet rikare


Igår var jag till mammas och konstaterade där att hennes sommarblommor blommar för fullt ännu. Medan den ena av mina höstblommor redan har vissnat - och så har ju hösten inte ens börjat.
Hur är detta ens möjligt!?
När jag skulle njuta av dagens eftermiddagskaffet i solstolen så blev den bruna blomman ett så stort irritationsmoment så jag joggade ner till lidret för att hämta en vit sprayburk. 5 minuter senare kunde jag konstatera att blomman inte alls blev finare, men inte fulare heller. Den är lika ful men på ett annat sätt.
Detta skulle nog få Ernst Kirchsteiger att må illa.

4 kommentarer:

Linda sa...

DU ÄR SÅ SMART! :-D
Man sku nästan kuna tro att du e släkt me mej.

Ps! Du vet att man ska vattna dem emellanåt, va?
;-)

maria sa...

Se på den brevid, hur kan den blomma så vackert...de får Ju exakt samma behandling :-)

Flickan på landet sa...

Fniss...du är såå rolig Maria :-)
Vi borde ha en bloggträff snart med hela gänget!!

Anonym sa...

Åhh.. underbart Maria :)
Instämmer med Pamela,
saknar er!