Ett dopp



Nej, jag är inte typen som står på vattenskidor. Det är däremot mannens bror Mocki som klarade detta galant. Vi har tillbringat dagen vid deras sommarställe och blivit serverad den ena läckerheten efter den andra. Ett ofrivilligt dopp fick jag också (med kläderna på) då Ivar föll ur simringen i vattnet där han inte bottnade. Och vi blev igen påminda om hur snabbt och ljudlöst ett barn skulle kunna drunkna om man inte har uppsikt hela tiden. 
På vägen hem ville jag än en gång bearbeta händelseförloppet då jag agerade den snabba livräddaren, ungefär som i baywatch fast fullt påklädd. Mannen tyckte jag överdrev och sa i saklig ton att han skulle ha sprungit runt på bryggan och hoppat i båten och därifrån grabbat tag i killen. Det var då, när jag hörde detta, som det skulle ha lockat att dela ut en rak höger, ha haa.....för nu ömmar knäet som jag slog i bottnet då jag snubblade i vattnet och behån har ännu inte torkat helt. Vilken tur att svägerskan hade jeansshorts att låna under tiden som klänningen torkade. Att de inte (på långt när) gick att knäppa i linningen behöver man ju nödvändigtvist inte nämna.

1 kommentar:

Anonym sa...

Va snygg båt! /Anna