l ö r d a g

visst var det så att lördag är en helgdag? eller är det bara nåt jag minns från min lyckliga barndom? nu just känns det så - att det är blott ett minne, och samma känsla har jag haft onödigt länge.....DET är myntets baksida med att ha en man som är företagare! jag får glatt sitta ensam med mitt morgonkaffe. kanske jag skulle titta på en muminfilm....de är roliga, och har ni nångång hört muminpappa säga - nej nu min kära fru, nu ska jag fara till arbetet.......!?


nåja, inatt får jag ha min "egentid" på jobb, hela 10 timmars vaktid *gäsp*.......jag önskar att alla gamlingar sover sött inatt och att jag inte somnar ifrån allt och det blir kaos på avdelningen....

7 kommentarer:

Flickan på landet sa...

Ha så kul på din "egentid" inatt :) Hoppas det inte kommer något brandalarm nu då :)

Lantliga drömmar sa...

Hoppas natten blir bra!
...men jag gissar att "vissa" ringer på sjuttielva gånger för att fara på wc... suck! :)

Anonym sa...

vi får tänk på varade tå..jag oxå skall å vaka...
H.moster L

maria sa...

L: va roligt att veta att andra är i samma sits :-) natten kommer att gå så fort....ska vi hoppas!

Lilla my sa...

Å så kan man ju fundera på hur det kommer sig att Muminmamman aldrig nånsin höjer rösten. Alltid lika snäll och omtänksam. Jag börjar allt misstänka att mumin inte är på riktigt!
*chockad*

Hoppas du får en lugn natt och att du får sova gott i morgon och ligger o drömmer om vad du ska göra för pengarna du nyss förtjänat in. :-)
Duktien kvinno!

Vi ska till kyrkan och sjunga imoron, s och jag. Hörs!

Lantlig Längtan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Lantlig Längtan sa...

Som småbarnsmor är det nog skönt om man lyckas få lite egentid en stund, något annat att göra än det vanliga.
Här hos oss har vi inte heller så stor koll på om det är helg eller vardag... finns arbete lite hela tiden som du vet. Tröst när man vet att det finns andra som har det lika :)
Lycka till med vakandet inatt!