n j u t e r


nu just njuter jag av mina renoverade sockor som svärmor fixat, hålet är nu ett minne blott. TACK!! men ännu mera än det njuter jag av att minstingen sover i vagnen där ute. ännu mer än det njuter jag av att posten för en gångs skull kom i tid till lunchen, LYX!!och ännu mer än det njuter jag av alla människor som idag (på öppningsdagen) får njuta av nygräddade pizzor från Venecian (de orange-röda väggarna lyser ända in till oss så vi slipper bekymra oss för mysbelysningen i höst). och ännu, ännu mera än det njuter jag av att hemmamammor inte bötfälls pga dålig lunch åt sina barn! (det finns dock en förklaring till detta idag - mamma-barn träff med XX antal smörgåsar på fm) nu ska jag dock njuta massor av min sjunde kopp kaffe! sen ska jag njuta ännu mer när jag virkar min trettonde mormorsruta (ja det går liiite trögt).....och vill ni veta vad jag njuter allra, allra mest av? jo detta : att jag ska på syjuntta ikväll med en massa ladies vid ett fin fint hus vid sjön....ja då njuter jag mer än mest!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Då njuter jag också som mest!
jenny

lapplisan sa...

Fint så!!!
Du kan tuuuta då dör kör över gertrudsbron!

Väldigt snygga sockor har du nu.
Pizzerian ska vi testa på nästa gång vi kommer ditåt.
Hoppas du fick en härlig kväll med härligt sällskap.

(har nästan lite lust att låtsas att jag är en ahlvikare för att komma med...åtminstone är jag ju släkt med några av dem så kanske nästa gång! höhö)