det blev en......

kudde. voilá......sen tog orken slut med dessa färger och det värsta var att när jag hade sytt ihop kuddöverdraget så hittde jag en ruta under soffan, jag hade virkat en hel ruta i onödan...grrrrrr! nu har jag dock börjat på en ny omgång rutor, julfärger denna gång....jag kommer att bli rutig med denna fart..........hmmmm, men rutorna får gärna sätta sej på magen isåfall...hö höö.....nåja, då borde jag nog göra annat än sitta i soffan.....kanske....

ikväll bär det av till en gemenskapskväll i Risöhäll bönehus, dessa "kvinno" kvällar rekommenderas varmt och passar alla oavsätt ålder!

ps. jag kunde ju ta med virsömmen dit, tänk vad många rutor jag skulle hinna med....virka ostört i över 2 timmar!!

4 kommentarer:

slarvmaja sa...

Riktigt snygg kudde! Verkligen.
Blir nog fint med julfärger också. tänk, snart är det jul, vart far tiden?! :-o

Och du - harmas inte över den bortglömda rutan, den hade väl endå inte passat då den tydligen var STICKAD ;-).
(Hehe, va jag e kul.. Sorry.)

Få se om jag kommer på kvinnokväll (måste se om j kommer hem först), skulle vara roligt!
Hörs&Syns

slarvmaja 2 sa...

Ursäkta för dubbla kommentarer. Tur att de går att radera.

Anonym sa...

kudden blev jättesnygg..:)
vi ses i kväll.. h.moster L

maria sa...

NU har slarvmaja nr 2 ändrat stickat till virkat - bra så!! Hoppas du kommer dej till risö..... gubben din e nog hem redan till kl 4, han täcks inget annat med tanke på helgen ;-)

Linda - jep vi ses, täcks jag tar jag virkasi me ;-)