VEM är den skyldiga?

att hålla på med klädvård är ingen rolig grej, ofta muttrar jag och känner att det bara är ett stort måste, ett nödvändigt ont! men att låta det vara ogjort går ju inte heller (prövad sak).......men häromdan var det faktiskt lite roligare för då skulle våra kläder bort från bastun och in i vårt "förnyade" sovrum. glatt nynnade jag på och sorterade strumpor i en korg, underkläder i en, toppar i en och sockor i en....sockorna ja, ivrigt letade jag efter dem och när min blick fastnade på de nya, fina sockorna som svärmor stickat så stockade sej nynnandet i halsen! vilket hål på foten!! och min första tanke var (helt osencurerat): jag ska vrida nacken av katten! Men jag vet ju inte vilken av frassarna som varit i farten. Lovisa eller Blixten.......
det hela resulterade ju i att de båda fick leva...man kan säga att de räddade livet på varann genom att vara två. och att min gräns för att döda går vid flugor ska vi inte ta upp i detta skede. inte när jag fortfarande är väldigt sur över sockan!

8 kommentarer:

Mamsell Lufolk sa...

Ja-adu Maria! Alltid när man har tråkigt borde man sticka sig in hit. Då kan man vara säker på att man blir på gott humör. Du skriver så roligt och rakt på sak om sånt du stöter på i vardagen.
Jag borde ju förstås inte le åt missödet som inträffat med dina fina sockor, men dina filosoferingar angående katterna får mig ändå att le. :)

Och att dra paralleller till godis utifrån våra fönster var också väldigt smart.. :)

Anonym sa...

katterna kan vara oskyldiga :-) har nämligen hadd liknande hål på na stickat jär å, orsaken jär var att ja hadd tvätta en sak med dragkedja i samma maskin å int draji fast dragkedjan å under tvätten hadd e byrja tvinnas runt tagga på dragkedjo å sliti sånder plaggi....to en stånd fyri ja håxa va som hadd händ fö tå just kuna ja int skyll på na katt fö vi hadd int na katt tå/ hanna

Anonym sa...

du får nog ta dem tillbaka så får jag stick nyan fot....

Lantliga drömmar sa...

Åh nej :( "Syndens kattskrälle", brukar jag tänka när det är något. Fast igår sa jag till gubben att vi ska aldrig ta livet av katterna. Hittade nämligen en DÖD råtta under biltaket, dagen innan hade jag hört den springa på mellantaket... Så, ibland är de bra att ha.

maria sa...

Hanna: de är oanvända och otvättade så maskinen kan jag inte skylla på :-)

den andra anonyma kommentaren gillade jag starkt ;-)

Anonym sa...

här är ett hus
gjort av en mus....
Plutt (som du skrev om tidigare).Detta är ett verk av hans släktingar...

maria sa...

VA!!!!! menar du att en mus har varit i farten, HUA!! ett så stort hål, jag bara ryyyyser....äckliga möss! och stackars, stackars katter som fått utstå sån kritik. (om det nu ÄR möss)

USCH.......

ps....jag ska ALDRIG mer sitta på vår bastulave!!

levnadsglad sa...

voi voi!

Hoppas du får en nystickad fot. Till sockorna alltså.