m o r m o r s r u t o r



virkar jag 1 ruta så blir det en barbiekudde, slår jag till med 4 blir det en barbiefilt, 6 rutor räcker just och just till en liten dockfilt. 9 rutor blir ett fult kuddöverdrag med tyg på baksidan, det dubbla antalet, 18 rutor, blir en betydligt snyggare kudde (om man gillar färgerna vill säga)........100 rutor blir en prydnadsfilt......200 till en större pläd.....slår det riktigt slint för mamman och hon virkar så hon blir gul och blå, ca 500 rutor , så ska det väl räcka till ett sängöverkast....detta blir verkligen spännande! (speciellt med tanke på att hemma hos oss så är spänning = vem sover längst? regnar det ute imorrn eller ska vi fara på vår traditionella promenad med svägerskan och hennes dotter? ska edith hinna med taxin idag också? vem ringer till efterlysningen denna gång och vilket ämne tas upp i smältpunkt idag?)

skulle jag välja färger idag så skulle det inte bli orange, svart, naturvitt och grått...men nu är det så att garnet inköptes förra lördag och då gillade jag tydligen dessa färger. som man bäddar får man ligga, godnatt!

3 kommentarer:

Mor utan rutor sa...

Du siktar väl på in dej på ett stort sängöverkast åt er nya dubbelsäng.. ;-)

Fast 2 st barbiekuddar + tillhörande täcke blir nog fint det också.

Stor virkglädje till dej!

Minna sa...

Hoppas Maria det går bättre för dig än mig med virkningen först var det en pläd till soffan. Allt för stor, så det blev en babyfilt (åt Noah heheh) men jag vet inte om mina 50 rutor räcker till de eller om orken att fortsätta infinner sig :) Om jag har bråttom kanske den kan gå åt nästa baby ;)

Anonym sa...

Fortsätt virka, läser leende dina kommentarer, du förmår se glädjen i det lilla. Märker att du har möjlighet att vara hemme på dagarna... -man lär sig vegas programtablå utantill... -och blir allmänbildad. Sköt om dig o familjen. Hälsar moster M :)