s o v r u m

vi har rivit en klädskrubb i vårt sovrum på vinden.....frågar man gubben så säger han troligtvist att vi nu sover mitt i en klädskrubb! frågar man frun i huset så svarar hon givetvist att vi nu har ett så stort "walk in dressroom" att det rymdes en säng i det! samma sak kan ha så olika tolkningar!

en ny säng har också beställts till det nya dressingrummet.......gubben och jag var helt överens om att en sån skulle införskaffas, men på olika grunder.....han ville ha en mjukare, skönare säng med bättre komfort....och jag ville bara ha en ny sänggavel! (kan tillägga att vi nästan höjde på rösterna när vi diskuterade sängköpet eftersom han, gubben alltså, tycker att det är så sjukt att köpa en ny säng för att man vill ha ny sänggavel!! ) så för att ro det hela i land och behålla hans sviktande, men ännu goda humör så övertygade jag honom att visst vill jag också ha mjukare madrasser *blink*...jag skulle börja sova sååå mycket bättre!

men ska sanningen fram, och ärlig ska man ju alltid vara, så skulle jag nästan sova lika gott på liggunderlag som i hästen säng (ja, i den prisklassen blir inte vår nya säng)....men sånt kan jag ju inte andas högt om....för då får jag ju ingen ny sänggavel, öh....säng menar jag!

3 kommentarer:

Lantliga drömmar sa...

Det ser ju riktigt snyggt ut! :)
Vad gäller sängar så är det nog nästan samma sak att sova på liggunderlag som att sova i en hästens säng... Lika hårda, fast du är ju högre upp från golvet i en hästens ;) (säger jag som sovit 1 vecka i syrrans hästens då vi varit barnvakt)
Blir nog skönt med nya mjuka madrasser, och SNYGGT med ny sänggavel! :)

Linda sa...

Ser riktigt härligt ut!
Ska bli intressant att se i verkligheten.

Anonym sa...

Blev ju supersnyggt!!
Ska bli kul att se live.
Jag gillar kedjorna. Coolt!