m a j a


Igår var vi på kalas till en villa i Bosund skärgård (nu kan jag inte exakt säga om stället hör till just Bosund eller nåt annat eftersom jag är en Essebo uti fingerspetsarna och trots att vi har en egen båt så förstår jag mig inte på sjömärken, holmarnas namn och sånt). 
Vårt fina fadderbarn Maja fyllde 10 år. Grattis!!

Dagen var så skön med friska vindar från havet, inte alls samma värmebölja som vi hade hemma. Seth mådde prima och sov egentligen hela söndagen. Han tog en vilodag på självaste vilodagen. 

Sånt hos oss, nu är vardagen här med allt vad det innebär. Jag hade planerat att fara till Bosund idag och hälsa på några andra Ryska vänner som kommit hit. Men med Seth som nu sover så sött i vårt svala sovrum känns det lite onödigt att dra upp honom och köra iväg. Igen. Dessutom i denna värmebölja som fortfarande håller i sig. Suck. Skulle mannen ha varit ledigt hade vi nog farit. (Jag ska nog påminna honom igen om att man brukar ha minst tre veckor semester, inte tre dagar! Att ha pappaledigt ska inte blandas ihop med semester, för det (pappaledigheten) är nåt helt annat! Då ska de bara se till så allt börjar flyta smidigt i ett hem med ny familjemedlem och så ska de köpa hem allt gott i matväg som frun önskar. Typ. Och dessutom städa och hålla hemmet fint såklart (en liten detalj jag tänkte glömma))

Inga kommentarer: