f i k a


Ett riktigt hösttecken för mig är när man inleder mammafika igen. Då man umgås med andra hemmamammor över en kopp kaffe tillsammans med de mindre barnen som ännu inte börjat i skolan. Fast innan man börjar bjuda hem folk så kunde man gott ta sig en höststädning. Åtminstone känns det så i vårt hushåll. Leksakerna (och allt sånt man "kan" leka med) ligger huller om buller överallt och jag blir inte det minsta förvånad då jag hittar en ackuladdare i legolådan eller en tandborste i pennskrinet. Tvärtom så blir jag förvånad om jag hittar en korg som enbart innehåller det som den är ämnad för. 
Den fina blombuketten på bilden fick jag av mina gäster. Nu pryder den matbordet istället för babyvaktare, tvättlappar och annat dylikt som har en konstig tendens att samlas där (vi äter oftast vid köksön så matbordet blir inte använt varje dag). 

Sånt hos oss denna torsdag. Nu har jag ätit upp nästan alla rester (vilken tur att jag inte hade sju sorters kakor utan bara en ynka blåbärspaj med glass) från fikat och jag kan återgå till ett normalare beteende.
 Ha en god eftermiddag ni också!

2 kommentarer:

Pernilla sa...

Tack för att vi fick komma och beundra ert underverk <3

maria sa...

Tack själv!!