s v a r t



Vi ska så småningom byta sovrum så att Seths (nymålade) säng passar bättre in. Vårt nuvarande sovrum är inte lika stort och jag skulle behöva ta ner vår långa klädstång för att få plats för sängen. Vilket sen skulle leda till att skrubbdörrarna som jag retat mej på i alla dessa år (läs här) skulle framträda ännu mer. Lillkillen har hittills sovit mestadels med oss men också i vagnen, där han oftast somnar på kvällen. Men jag känner att han nu är en mogen liten kille som kan börja sova i egen säng. Innan jag (eller vi!) började måla spjälsängen så ville jag testa att bära in den och se om den passar mellan fönstren där vi haft ett skåp stående i snart 7 år! Vissa möbler passar ju så bra på vissa ställen så det känns nästan förbjudet att möblera om. Skåpet ska flyttas till det blivande gästrummet och jag har planerat att ställa det framför skrubbdörrarna såklart (hoppas att det inte ser alltför tokigt ut)
Vår sänggavel ska också målas svart och nattduksborden likaså. Jag beställde den svarta marimekko tapeten bottna och hoppas att den ska passa i vårt nya sovrum. 
Åh vad det är roligt att fundera på lite inredning mellan varven. Har saknat inspirationen och orken under graviditeten. Nu känner jag att den vaknar till liv igen. 

Sånt hos oss denna fredag. Edith och hennes klasskompis leker för fullt med lego efter att ha blivit "beordrat" att bygga ett hus åt Ruth. Ibland måste man puffa på dem så de får en början på nån lek då deras inspiration saknas (och att leka med storlego behöver inte alls vara tråkigt för tredje klassister) Ikväll ska vi på picknick med "Ahlvikare" (som jag brukar kalla mammas syskon, syskonbarn och ingifta). Ruth funderar om man får simma där och hon minns tydligen inte att sjön saknas i storgjuto. 

1 kommentar:

malins-vardag sa...

Kul, vi menar oss också på släktträffen! :) blev lite ledsen när det inte blev nått vid svedja i år då Noa äntligen har slutat vara rädd för andra barn ;) men nu får han ju träffa sina släktingar iaf :) vi syns!