m å n d a g

På bilden: Victoria Timohova

Ny vecka. Sitter och lyssnar på predikningar från mötet. Känns bra att man kan lyssna på dem efteråt eftersom man missar en hel del då man är på mötet med småbarn. Har nu lyssnat på Kurt Hellstrands tal som hölls på lördagens ungdomssamlingen, härifrån. Temat var nyandlighet. Lyssna på den du också, där finns mycket aktuell lärdom att ta del av.

Sånt hos oss denna måndag morgon. Edith tycker det är orättvist då hennes kusiner i stan (inte Larsmo) får börja i skolan redan idag. Hon vill också. Ruth som ska börja i dagklubben först i September fattar inte varför hon inte får packa sin smörgås, som hon ska äta där, redan nu! Dumma mamma. När jag föreslår att hon istället kan packa tossor, ett par extra trosor och byxor ifall nån olycka händer så svarar hon bestämt.
- inte behöver jag några extra trosor. Jag kissar ju på wc.
Såklart!

6 kommentarer:

Anonym sa...

nog börjar väl Larsmo eleverna också imorgon????

maria sa...

jo, jag hade missförstått Edith! trodde att både stads och larsmoborna började idag....

Anonym sa...

Men hur slipper jag att lyssna efterhand....hittade inte. Tack på förhand!

Anonym sa...

Via LFF S hemsida

Anonym sa...

Dina åsikter om alternativa vårdmetoder?!

maria sa...

Borde funka via länken jag lade ut men man hittar det lätt via LFFs hemsida som redan nån nämde