s k y m n i n g


Så förlöpte villaavslutningen i ett lugnt tempo. Jag satt mestadels på baken medan mannen fick assistera barnen med de små smällarna som han hade köpt. Vilket jag såklart påpekade mellan varven då jag själv kände mig lat. Några raketer sköt vi också och dit for några 20 lappar så det bara rök om, dessutom smällde de så högt i öronen så ljudet "överröste" de vackra mönstren på himlen. Pengar vi istället kunde ge till unicef, röda korset, rädda barnen eller nåt liknande. Jo, jag vet att jag är en tråkmåns men jag gillar inte att slösa pengar på nåt så oviktiga saker som raketer då många i världen lider...
Nåja, traditioner är traditioner och vi får vara glada att vi har det så gemytligt så vi kan sitta utomhus och mysa med lyktor då skymningen faller. Barnen tycker det är så roligt med smällare och sprakastickor och den glädjen bör de få ha! Dessutom kunde ju inte vädret ha varit bättre och de fina lyktorna som barnen hade målat glittrade så fint i mörkret! Det var så vackert. Så vackert! Kan inte riktigt fatta att nån faktiskt bor på ett så fint ställe och får vakna varje morgon till en underbar utsikt.  *drömmer*

Sånt hos oss denna söndag då jag njuter av att söndagsskolan ännu inte börjat (får man ens tänka så). Sen blir det andra bullar då barnen ska föras dit till klockan 10 varje söndag morgon. Men visst är det mer välsignat  med söndagsskola och en fin start på söndagen för barnen, trots att mamman har sömnskorv i ögonen då hon far dit med dem. 

Inga kommentarer: