r e g n e t


Åh, det smattrar mot fönsterrutan. Regnet är så skönt, så avslappnat och kravlöst. Så uppfriskande och fräscht. Ja, ni fattar känslan. Hade jag däremot planerat ett uteloppis idag så hade nog regnet haft andra adjektiv. Ivar som skulle ha regnkläder med till förskolan hade lite sura miner då jag hittade några gamla regnkläder i källaren som jag hade som barn. Helt användbara och nostalgiska. De vi hade köpt ifjol, eller var det året innan, hade alltför kort ärmar. Så man tager vad haver. Nu borde också nya gummistövlar inhandlas eftersom ett par alltid ska vara vid förskolan. Edith behöver också nya gummistövlar, hon flög nämligen i golvet då mannen skulle hjälpa henne att dra av sig dem efter ridturen i förrgår (de var tydligen för smala vid vristen).  Ruth däremot har en drös med gumppare att välja mellan. Röda, svarta, randiga eller lila. Bara att välja efter behag. 

Sånt hos oss denna regniga onsdag. Ska lägga i en klädtvätt men att torka kläderna på insidan nu är så drygt. Skulle vi inte ha en fukttorkare i mitt "miniklädvårdsrum" så skulle de aldrig torka och vi skulle få dras med en unken doft i plaggen, och sånt gillar vi ju naturligtvis inte.

Nu har de dialektväktarna på radion och jag ska vrida ner volym lite. 

Inga kommentarer: