s k o l a n


Så äntligen startade den efterlängtade skolan och förskolan. Jag, som var lite nervös att vi skulle känna oss stressade på morgonen och inte hinna iväg i tid, fann att mina barn vaknade som väckarklockan prick 7 och de hann fråga ca sjuttioelva gånger när skolan/förskolan börjar.
Vi är väldigt mättade på sommar för tillfället i vår familj och tycker det är skönt med höst. Hösten som är min favorit årstid! Då blir det nya, friska tag med löfte om mera motion och mindre av det söta.  
 Och visst känns det i luften att sommaren så småningom lider mot sitt slut trots att temperaturen drar över 20 strecket. Det är kanske skolkänslan som gör att man tycker att det är höst. Imorgon planerar jag att ta en tur till missionsmagasinet för att kolla in läget där också (Esseborna har hand om betjäningen denna vecka). Det känns väldigt länge sen sist och jag har saknat stället. Problemet är bara att med en liten bebis så får man inte gjort så värst mycket och för mig börjar alltid fingrarna klia där och jag vill börja sortera och packa upp kläder och prylar. Nåja, kaffekoppen ska vi väl iallafall klara av att få grepp om *slurp*. 

Sånt hos oss denna vackra tisdag kväll då vi beundrar kvällssolen genom skitiga fönster. Barnen leker högljutt och jag är osäker om jag ens kan kalla det lek. Jag känner att jag saknar lugn och ro. Men sånt, lugn och ro alltså, är väl överskattat. När man väl har det så kan man sakna stöket. Kanske. 
Nu ska jag ge en kall korvbit åt Ruth. Hon tycker korv är smaskens och när hon öppnar kylskåpet så vet man precis vad hon letar efter i hyllorna.

Inga kommentarer: