i v ä g



Jag har en äppelpaj som gräddas i ugnen, det bara vattnas i munnen vid doften. Allt var frid och fröjd då jag började skala äpplen men när jag hade hunnit skala ett av de tre äpplen så gallskrek vår lilla kille. Hur kan man ha så tvära kast!? Dessutom så börjar han inte sådär försiktigt med smågnäll utan lägger i femmans växel direkt. Ifall att nån skulle missa stundens missnöje.
Tvättmaskinens centrifug går på högvarv och det mest spännande denna morgon är huruvida jag kommer ihåg att hänga upp den innan jag, Seth och Ruth far till stjäre. Amningshjärnan gör sig ideligen påmind. Edith och Ivar har sovit borta så det är bara vi tre hemma. Mannen är på bonusuppdrag i arbetets tecken denna lördag (det är väldigt sällan han jobbar på lördagar nuförtiden och det är vi här hemma så tacksamma över!) Han får möta upp med oss vid villan sen då han är klar.

Sånt hos oss denna lördag. Äppelpajen tar jag med mig till villan i hopp om att nån annan vill smaka också. Har inte planerat att äta upp hela själv - trots att jag inte skulle ha några som helst svårigheter att göra det. 

Inga kommentarer: