k r u b b a n


Krubban köptes hem igår och fick hedersplatsen i vardagsrummet, Ruth rör i gipsfigurerna och önskar att de skulle vara lösa medan jag är tacksam att de inte är det. Nu finns det ett hopp om hela figurer julen ut. Julevangeliet finns förresten att köpas vid missionsmagasinet, i A3. Finns både en svart (den svarta finns i caféet på en hylla och kostar 15 e) och en vit tavla färdigt inramade och så finns det enbart pappersversionen.
Vet ni vad annat jag köpte på julmarknaden? Jo, ett pappers fat med några chokladbollar på inlindat i cellofan. Tror ni barnen har fått en enda? Nix. Jag måste nog vara den elakaste och snålaste mamma ever. Men ett paket med hembakade kex fick de smaska på iallafall. Nu, i skrivandets stund, äter jag upp den sista chokladbollen med kaffet, ljuvliga Amalia. 

Förresten så ska vi beta av tre julfester denna vecka, månne vi hålls friska. Hör att magafari härjar i knutarna och nåt sånt vill vi inte ha. Firmans julfest vid Campus Allegro på lördag kväll ser jag extra mycket framemot och hamnar vi att vara hemma på grund av nån äcklig spysjuka så blir jag lika besviken som Maria 5 år. Men vi kan ju klara oss undan också!

Sånt hos oss denna blåsiga, mörka onsdag. Nu ska jag sätta kläder i tvättmaskinen och det ska bli så spännande att se om det blir en mörk eller ljus tvätt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Alltså det här klädproblemet;) skall också på samma firma julfest. Hur pass fina är folk på en sådan fest? Långklänning, tunikor, kavaj å byxor...? (Vill ju int skilja ur så väldigt mycket). Hehe ;)

maria sa...

Ah, där ser man bara finklädda människor ;-) Klänningar eller andra festkläder, vissa män har slips och vissa med kavaj eller kostym. Men sen finns det ju alltid de som är ledigare klädda och det ska det ju finnas! Huvudsaken vi har trevligt och får god mat :-)