pepparkakor i granen


Nu doftar det julgran och pepparkaka i vårt hem. Kan det bli mer juligt än så. Nova fattar inte vitsen med ätbart i granen och har redan norpat åt sig en pepparkaka som hängde "inom räckhåll". Det man kan det ska man äta. Punkt. Dessutom håller vi en stram diet för henne eftersom hon enligt regelboken är ca 2 kilo överviktig (det kan ju låta men för henne är det 20 % för mycket) så hon är extra vaksam på allt som går att äta och på alla som äter nåt. Jag undrar hur det går med granen då hon är ensam hemma? då hon vill nå pepparkakorna som hänger dit högst upp! Borde jag redan nu vara realistisk och plocka bort alla?

Sånt hos oss denna lördag kväll då barnen skakar och känner på paketen som ligger under granen. Nova går runt och snusar och katten tycker vi är konstiga som tagit in skogen i vardagsrummet och dessutom flyttat på hans gungstol. Edith är lite besviken då jag bestämt mig för en enkel klädd gran i år utan extra glitter medan jag tycker att den är så vilsam och vacker som den är. Åsikter som går isär lite här alltså. 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Istället för att ta bort pepparkakorna kan du ju sätta fast granen i taket, så den inte vinkar alltså. Eventuellt har hon sönder den om hon klättrar och river efter kakorna, men den vinkar iaf inte så lätt. Knyt ett par trådar med genomskinlig fiskelina i toppen och sätt fast andra änden på linorna i två krokar i taket. Syns inte, men fyller sin funktion. God Jul!
/Sara

maria sa...

Kunde ju också vara en idé ;-) Men nu när de inte doftar så nybakade så tycks hon lite ha accepterat att de får hänga där i grenarna :-)

God jul till dej också!