s m y g a


Dan före dan före dan. Idag tror jag faktiskt att jag skall baka limpor och pepparsnittar. Sen skall kylskåpet fyllas. Den goda maten som hör julhelgen till skall inhandlas och på inköpslistan har jag skrivit upp lökpulver, blöjor, duschkräm och perinne kalja (inte perhekalja som enl pappa smakar blä) resten tänkte jag att jag skulle improvisera. 

Sånt hos oss då vi njuter av jullovet. Eller barnen njuter. Själv har jag ju lov varje dag, eller hur var det nu igen? Edith kom ner från vinden 06:20 och det första jag hälsade henne med på morgonen var, vet du inte hur man ska SMYGA!? 
Så nu ska jag lära mina barn att smyga, den som tassar tystas runt köksön ska få ett pris. Lillkillen som brukar ligga i sin säng och jollra högt 05:30 då pappa åker iväg till arbetet får "uppskov" i två år.....men sen ska han också lära sig att hemma på vår gata ska vi ge dem, som har gåvan att sova på morgonen, möjlighet till det!
Men det finns en positiv sak med morgonpigga barn och det är att de gladeligen far och sova 20:30 utan att behöva nattas. Lillkillen är exakt lika. Så skönt. 
Nu ska jag stänga datorn och ta fram mjölpaketet. Men först ska en blöja bytas känner jag på odören som omringar lillkillen i min famn.

Inga kommentarer: