n y å r s l ö f t e n


Sista inlägget för detta år. Livet går så snabbt, åren rusar förbi. Om vi inte hade evigheten i Himlen att se framemot så skulle livet vara så svindlande litet. Vem nöjer sig med detta liv? Hur ofta funderar du på livet efter detta? This is not enough.
Detta år har varit ganska innehållsrik på hemmafronten. Graviditet. Förlossning. Bebis. Amning. Värmebölja. Glad mamma. Gnällig mamma. Missnöjd mamma. Nöjd mamma. Trött mamma. Energisk mamma. Mest mamma i alla lägen. Lite för lite kvinna och lite för lite fru. 
Tror att 2015 kommer att bli skönare och mindre "mammig". Hoppas jag iallafall. För lite eller för mycket skämmer allt!

Nu gäller det också att inta nya nyårslöften. Vad vore nyåret utan sådana. Mitt nyårslöfte får bli att inte grädda julstjärnor till nästa jul. Nu får jag slänga en hel bytta full med fina gräddade och pudrade julstjärnor i roskis eftersom ingen annan i familjen utom jag gillar dem. Jag kan ju inte äta upp alla. Eller jag BÖR inte äta upp alla. Jag skulle minsann kunna. Jag kan äta ganska mycket om jag riktigt vill. 
För övrigt fortsätter jag i samma stil som detta år. Lagom med träning. Lagom  med det goda och lagom med det nyttiga. Det ska med andra ord bli ett lagom bra år!
Har också planer på att engagera mig mera i missionsmagasinet. Måste, och vill, ta mig tid helt enkelt!

"Framför allt som skall bevaras må du bevara ditt hjärta,
 ty därifrån utgår livet."

Inga kommentarer: