sova ut


Godmorgon hälsar jag efter 11 h sömn + en timme på soffan medan killen somnade om i vagnen. Känner mig inte så värst utvilad för det, tyvärr. Tröttheten har varit en följeslagare nu i ganska många dagar och jag har på känn att det delvist har att göra med den större kalorimängd som jag intagit under hela julhelgen. Har också ofta haft magknip och igår for jag i säng 18:45 och sov hela natten med kläderna på och tänderna oborstade. Uäk. Snacka om att vara ur form. Seth doftade nybadad bebis i morse så mannen hade tydligen haft bad på schemat åt barnen då mamman låg däckad! 
 Jag blev, efter gårdagen, igen påmind om hur stor betydelse kosten har! Igår hade vi dessutom en träningsträff med "PT gruppen" och kanske blev det startskottet för godnatt fröken fräken.  
På tal om träningen så fick jag igen en kick efter gårdagens träff och jag tipsar er verkligen att ta kontakt med en PT, i grupp eller ensam om ni vill komma igång. Man får fina tips på nya övningar man inte ens trodde fanns. Tyngdpunkten i Kållby är ett litet gym där man får träna ifred med kompisar utan att en massa muskelknuttar kommer och distraherar, ha haa. 2 euro per person är ju också en passande summa då man tränar där på fri hand. Visst kan man träna hemma också men där har man kanske enbart 3-5 kilos hantlar och vitsen är väl att man ska utmana sig själv och lyfta tyngre. Att ta sig ut ur bekvämlighets zonen som inte alltid är så bekvämt. 

Sånt hos oss då jag har på känn att denna dag kommer att bli en bra dag. Snöflingorna dalar ner på utsidan och killen sover till fläktens ljud på insidan. Ruth vaknade nu och jag tycker det är så skönt att vi har ett barn som förstår att ha sovmorgon varje morgon. Mer sömn åt folket!

Inga kommentarer: