d ä r f ö r

Vi säljer ju också söta tavlor vid missionsmagasinet. Väldigt söta. Batman är för de tuffa och alla är ju inte lika tuffa *blink*
Ruth har beställt en sådan häst med rosa ram men ni vet ju hur det är med skomakarens barn...

Nu ska jag snart bege mig till missionsmagasinet, vi ska ha en myskväll med mycket gott att äta och bara umgås och diskutera. Ibland behöver man sätta sig ner och fundera varför man sätter så mycket tid på frivilligt arbete och varför man tycker det känns meningsfullt att stöda just LFF:s verksamhet, här.

För er som inte vet eller kanske inte tänkt på det så är ju missionsmagasinet en viktig inkomstkälla för LFF:s verksamhet. Vår förening utvecklas ju hela tiden och det satsas mycket på familjearbete, här, ungdomsverksamhet (det ordnas ofta ungdomssamlingar och kurser), barnläger, mission - vi har ju bland annat egna missionärer i Albanien, och själavård - en växande kategori som verkligen behövs. Snart kommer också en ny kristen portal (för främst ungdomar) att öppnas och det ser jag framemot. Gemenskapskvällar för kvinnor, här, som vi hållit på i många år redan har varit välsignade och fyller ett behov och den verksamheten har en speciell plats i mitt hjärta. För en tid sedan drog också Maj-Lis Fagerholm igång samlingar för ensamma kvinnor, här, och det lyfter jag på hatten för. Hon är en inspirerande kvinna och jag minns ännu med värme då jag satt vid hennes köksbord och drack kaffe tillsammans med henne och vi diskuterade antologi boken På väg. Hur kom jag in på Maj-Lis nu? ja, ja det ena leder till det andra men hursomhaver så behöver vi yngre inspirerande äldre människor att se upp till. 


He om he -vi får fortsätta att jobba för Guds rike med gott mod och med de gåvor vi fått. Ibland känns det så lite det man bidrar med men alla kan vi bekräfta varandra mera och lyfta upp varandra mera. Det är nog det viktigaste vi kan göra. Se varandra. Och prata mera om Jesu kärlek - honom behöver vi mer är någonsin. Honom behöver vi mest av allt.


När vi hittat honom kommer allt annat som vi behöver på köpet.




Inga kommentarer: