Tidsfördriv

För några veckor tillbaka hade vi dessa söta grannar inneboende i hagen brevid vårt hus men de har nu "försvunnit nån annanstans" som Seth uttryckte det. Att han använde så långa ord fick mig att haja till lite, håller vissa på att bli stor för fort?

Just den kvällen - då det var en vacker dimma över bygden - så upplevde jag det väldigt viktigt att ta kort av de söta fåren men sen så gjorde jag inget med bilden. Men nu ikväll fick den komma på bloggen eftersom jag har tråkigt och inte riktigt vet vad jag ska hitta på. Seth leker med storlego på vardagsrumsbordet där egentligen ljus borde brinna och allt är som det brukar vara hos oss på den punkten. Ruth har smitit iväg med Ipaden och tror att jag inte vet om det. Men Mammapolisen vet visst, 5 minuter till bara...

By the way så går ju verkligen tiden snabbt i detta liv! (till all lycka har vi ju evigheten i himlen att se framemot efter detta jordeliv). Min man och jag tog fram våra kalendrar ikväll och påminde varann om vilka kvällar som är bokade de närmaste veckorna (vi har inte synkat dem för jag vill så gärna glömma min mans möten och inbokade "måsten"). Då slog det mig att det faktiskt snart är adventstid! Hujedamej så snabbt det går...och vad mycket som ska hinnas innan dess. Men vi får ta en dag i taget och le lite mer. Typ.

Sånt hos oss, nu ska jag masa mig upp ur soffan så jag inte blir för slö....



Inga kommentarer: