Låt inte latheten rubbas


Jep. Denna vecka utvecklas mina muskler enormt.
* b l i n k *

Jag var på en föreläsning igår med Sveriges kända mentala rådgivare Johannes Hansen. Föreläsningen var såklart inspirerande och super bra men jag hör till den kategorin människor som inte ids drömma så stort eftersom jag är medveten om min lathet och dåliga uthållighet, ha haa...jag är nöjd med det lilla eftersom jag då bara behöver göra det lilla. Därmed behöver jag inte heller hamna i facket med "stressade" människor som inte får livspusslet att gå ihop.

Nånee nog ska man ha drömmar och försöka uppnå dem - där kommer sisun i oss fram. Jag har nog också sisu. Ibland. Visst behöver vi mål och mening i livet så vi inte tappar suget och bara sätter oss ner och tänker "nu är jag klar" (låt döden komma) - det sista ver ett dåligt skämt. Förlåt.

Nu ska jag börja fixa morgonmål. Klockan är äntligen över 7 och vi har redan varit vaken en timme....

Inga kommentarer: