min fina brandman


"Mamm, pipel färdigt sålänge jag leker med småbilar"
Ok. Det är tydligen en deal mellan brandmannen och jag. 
(Brandman pyjamasen dräkten borde tvättas men han kan ju inte ha den på sig samtidigt som den snurrar i tvättmaskinen så vi skjuter upp "problemet". En dag till går det nog)

Idag hade jag faktiskt planerat att få klart april månaden i andaktsboken men istället leker jag med brandmannen som vaknade med otrevliga bobbor i magen och fick skippa dagis (att sitta och skriva vid datorn med barnen hemma försöker jag undvika - det är så tråkigt för dem då man bara fräser åt dem att de ska vara tystare)

ps. pyjamasen skulle jag ge som julklapp men så fort jag kom hem så visade jag den åt Seth. Ibland uppför jag mig verkligen som Maria 5 år....vadå omoget?




Inga kommentarer: