...så gott jag kan.


En liten söt tavla för 5,90€. Perfekt för den unga som vill ge julgåva åt sina syskon.
Jag gör så gott jag kan och Jesus älskar mig precis som jag är.
Det kan vi väl alla behöva påminna oss om.

På lördag har vi ju julbasar vid missionsmagasinet och idag trotsade Seth och jag yrvädret och for dit rattande med en hög tavlor. Nu finns det hur mycket som helst att köpa där till julens alla gåvor. Många superfina saker från flatebo också. Man vill liksom köpa allt och det bästa är ju att alla prylar har ett gott budskap.

Tavlans budskap passar riktigt bra ihop med dagens andrum, här,

ps. Hunden ser ju onekligen lite ledsen ut. Hmmmm, det passar ju inte riktigt ihop med det glada budskapet att Jesus älskar oss precis som vi är. Kanske hunden lever i den villfarelsen att den borde vara bättre men känner att den inte lyckats så värst bra. 
Då får vi påminna hunden - och oss själva - om att vi kommer aldrig att lyckas att vara fullkomliga. Fullkomligheten får vi enbart genom Jesus. Vår tro på honom räcker. 





Inga kommentarer: