Herren är min herde - mig skall intet fattas

New ages. En ny tidsålder.
Då människan söker det gudomliga i sig själv och försöker hitta det bästa som livet har att erbjuda utifrån det egna jaget. Då vi plockar bland olika religioner och tankesätt som från ett smörgåsbord och tar de bitar som passar en själv.

För mig börjar varningsklockorna ringa då:
Människan anser sig vara alltigenom god.
Då ordet syndig människa inte passar i sammanhanget.
Då Gud finns i det skapade istället för att han är skaparen.
Då vi inte längre behöver nån frälsare.
Då vi söker "närvaro" och en "känsla" istället för Guds ord, sakramenten och den Helige Anden.

Det som är så skrämmande är att det finns så många sökande människor i vår värld. Människor som söker meningen med livet och finner mystik och en falsk Gudstro i nutidens tankesätt.

Jesus är vägen, sanningen och livet. Ingen kommer till Fadern utan genom honom. Amen.

Jag är syndig och i behov av frälsaren Jesus.
Utan honom går jag evigt förlorad.

Ps. Bilden är från en tavla i Näs bönehus.





Inga kommentarer: