Vad behöver han



Ruth funderar på farsdagsgåvor och kollar lite med sin mamma vad hon ska köpa. "Behöver han nya sockor? eller ska jag köpa en klocka? Jag ska kolla i hans rum vad han behöver", säger hon och rusar iväg. Om en stund kommer hon tillbaks med en klädrulle som man tar bort damm från kläder med. "Kanske jag skulle köpa en ny sådan rulle eller så köper jag nya farmarbyxor åt honom"

Hmmm, jag borde bli mer lik henne och faktiskt köpa något år min man till farsdag. Jag kan ju inte bara skylla på att vårt kärleksspråk inte är gåvor  *blink*

Förresten så var dagens morgonandakt, eller andrum som det egentligen heter, hörvärt. Lyssna gärna här. Hon tog upp om "jantelagen" (du ska int tro du ir na) och den nämnde jag också om på kvinnokvällen. Låten hon spelar i samband med andakten är också skön, "sköna människor" med Christopher Romberg. Den får mig att tänka på moster M och jag misstänker att hon spelade den ofta då jag var där var och varannan dag i min barndom. Annars skulle jag väl inte minnas den så bra?

Nu ska jag dra på mig nåt annat än joggare och bege mig till Nykabi på föreläsning. Det ska bli så intressant (åtminstone har jag höga förväntningar). 



1 kommentar:

Anonym sa...

Maria, du minns så rätt. Det finns så många sköna människor... bara de får komma till sin rätt��i en vänlig o tillåtande miljö.
Ps. Ang kärleksspråket: överraska honom med en rikyigt ovanlig present...
H. moster M