andra koppen


jag tycker att andra koppen kaffe alltid är godare än den första...
- får det vara mera kaffe?, ja tack!

och stackars syrran får ställa upp som modell vare sig hon vill eller inte och vare sig hon fjanttar sig eller inte...men usch vilket blåsväder vi har, när ska den där sköna vårvärmen komma egentligen!? då man på riktigt kan njuta av eftermiddagskaffet utomhus......

 borde egentligen jag tvätta fönstren men det är ju så fruktansvärt tråkigt så jag skippa det!

istället hör jag på en gåva i toner i radio vega, dricker fjärde koppen kaffe medan sången Dina händer är fulla av blommor sjungs, så vackert!

Dina händer är fulla av blommor
Vem var det du tänkte att ge dem till?
Mina blommor var tänkta för Kristi grav.
Men han fanns ej där och hans grav är tom.
Halleluja, halleluja
Halleluja, halleluja. 

Dina läppar är fyllda av sånger.
Säg, var kommer glädjens sång ifrån?
Ifrån graven den tomma, där Jesus låg.
Han som lever nu ger oss glädjens ton.
Halleluja, halleluja
Halleluja, halleluja.

Dina ögon är fyllda av glädje.
Säg, vad har de sett för att få sånt ljus? 
De har sett hur vårt liv fick en mening. 
Jesus fyller mörkret med liv och ljus. 
Halleluja, halleluja
Halleluja, halleluja. 

Inga kommentarer: