b o r d s d u k




för några veckor sen sydde jag en bordsduk av detta marimekkotyg "puutarin parhaat"...eller egentligen var det faktiskt mamma som sydde den åt mig eftersom hon anser att ska man ha en hemmasydd bordsduk så ska åtminstone sömmarna vara raka! (hon sydde också fyra kuddöverdrag åt syrran på samma gång eftersom syrran är, om möjligt, ännu sämre att sy än jag)

och ännu, en månad senare, är jag lika nöjd med mönstret i tyget...det är lagom rörigt, roligt och skruttigt och passar perfekt i vårt operfekta hem!

nu ska det bli en liten röra på dej stund eftersom det slank ner lite onödigt mycket sött till kaffet. (har inga tvångstankar när det gäller bantning men jag hoppas att de gamla jeansshortsen ska gå att använda till sommaren)


3 kommentarer:

levnadsglad sa...

oj, nej nu påminde du mej om jeans shortsen. Vågar inte prova mina!

Har ätit väldigt mycket gotteligott på senaste tiden..

levnadsglad sa...

Snygg duk!

Anonym sa...

Vad fint, din mamma hon kan nog hon...=)
h. Tinna