mamma, ta kort av mig


igår hade vi en släng av vårkänslor då vi var ut på lenkki....barnen lekte vid "mommos arbete" och jag hade lite utfallsövningar och hoppade X hopp som värsta träningsfantasten. 
- Mamma ta kort av mej då jag kramar hästen, ropade Edith, och lägg på bloggen!
Vilken tur att jag hade juppin med så hennes önskan blev uppfylld....
Idag gick dock hennes önskan inte i uppfyllelse då vi skulle inhandla "länkkare", Edith koncentrerade sig mer på utseendet medan jag kollade mera på kvalitén...och tyvärr gick de inte hand i hand denna gång! 
på hemvägen surade tjejen över fula skor och mamman myste över att äntligen ha köpt kvalité a lá viking! Den dan hon själv betalar sina skor får hon köpa precis det som faller i smaken....
(hon fick dock, eftersom jag är en väldigt snäll mamma ibland, ett par knallgula reaskor som hon får ha då hon inte är i skolan eller ska springa extra mycket)

4 kommentarer:

levnadsglad sa...

Lekande barn är glada barn!

Här har vi införskaffat ordentliga kvalitetsskor till nästa vinter (måste passa på då de är lite billigare) ! Och nya stövlar och regnkläder...tror bestämt att vi väntar med länkkskorna än. Och här använder vi vinterkläder än en tid. (de är ute så mycket i dagis så det behövs än)

Roligt att se en bild på Edith också. Känns som om det är länge sen vi setts nu.

maria sa...

Här orkar jag inte en sekund mera med underkläder! Regnkläder är ju dessvärre nåt som behövs nu......och gumppare :-)

maria sa...

Ha har....va skriver datorn.....jag har så ordförklaringar kommer upp då jag skriver och kollar jag inte så kan det bli helt fel!!

JAG ORKAR INTE MED VINTERKLÄDER! underkläder ska jag inte slippa för mitt eget (och ändras) välbefinnande!

maria sa...

Skippa blev slippa och andras - ändras .......