l ö p s k o l a


igår kväll deltog jag i Folkhälsans löpskola som vi ordnat och det var riktigt skoj........men också tungt. Vi sprang intervaller i lätt uppförsbacke på spånbanan och fick upp flåset ordentligt. Vilken tur att allt är mycket lättare då man är en stor grupp som peppar varann, annars sku jag inte ha orkat. Jag har egentligen inte kunnat springa eller jogga på flera år eftersom jag haft svåra problem med knäna. Men för nåt år sen, två kanske, var jag till Joonas Roslund och han hittade problemet direkt, spända muskler längs baksidan av benet och ner bakom knäna som börjar krampa efter att jag sprungit ca 500 meter, och smärtar strålar ut i knäna...(Joonas är några år yngre än mig och gått i samma skola) han är en heijare på människokroppen, kotor och dess muskelupplägg...googlar man på honom så står att han är en Wellmaker och arbetar på Solkulla/ hälsans hus i JAKOBSTAD. Han är definitivt värd ett besök om man har problem med axlar, ryggen, knäna, spänningsvärk eller nåt liknande...

vi har löpskolan 2 ggr till och sen torsdagen efter det startar smartträning här i Ytteresse...det ska ni absolut komma med på om ni har möjlighet. För visst ska vi jumppa och hålla oss i form fastän vi får sommarlov!! info finns här (det är faktiskt jag som skrivit "lappen" så hittar ni några stavfel så får ni skylla på mig)
nu ska barnen, som har färdigt tömt gummistövlarna, skickas ut i vår enorma sandhög! (alla som åkt förbi vårt hus kan inte ha missat den men ni andra, som inte har vägarna förbi, borde få se den också. Ska ta ut kameran en sväng sen......)

2 kommentarer:

Lantliga drömmar sa...

Jag funderar på smartträningen, kan man komma med bara när det passar, eller borde man vara varje gång? Skulle vara kul, men det är ju alltid nåt på sommaren, villaliv, resor osv, så jag vill inte riktigt binda mig till att alltid vara upptagen på torsdag kväll... :)

maria sa...

Man behöver inte vara med varje gång :-) (det kommer jag knappast att vara heller) Dessutom kostar det ju bara 30 E för 12 ggr (2,50 per pass)så fast man är borta några gånger så är det ändå väldigt förmånligt :-)