l ö s e n o r d....blått och grönt!

Ivar i egen hög person har fått en ny säng i sitt pyttelilla rum och nymålade väggar!
 
Batteriet blev mindre iögonfallande då det målades i samma färg som väggen.

Några timmar efter att väggarna hade torkat så tog Ivar saken i egna händer och hittade en bra, svart penna och skrev ett lösenord på väggen som mätte ca 50 x 70 cm...hmm, sen när behövs lösenord för att komma in i ett rum!?
veckan innan påsk målade jag väggarna i Ivars rum medan gubben monterade upp den nya sängen med förvaringslådor under. Ivar var hos tvillingarna M&M och jag hade bara hjälp av lilla Ruth då jag målade. När Ivar kom hem och fick höra att jag hade målat hans rum började hans ögon glittra och han sprang förväntansfullt upp på vinden.
En halv minut kom han ner igen och jag har aldrig i mitt liv sett en så arg pojke förr. Han spände ögonen i mig och knöt nävarna och ropade ilsket.
- JAG SKULLE JU HA GRÖNA OCH BLÅA VÄGGAR!
Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta och valde ingetdera...istället gjorde jag två ordentliga smörgåsar och ett glas mjölk åt honom och när allt detta hade slunkit ner på tre röda sekunder så kunde vi gå upp igen och mera sansat, tillsammans, titta på det nya rummet.
 
Idag är killen nöjd med sitt rum och sakta men säkert börjar det se ut som ett riktig 5 årings rum med lösenord på väggarna och krims krams på fönsterkarmen! själv tycker jag det känns lite avskalat men eftersom rummet är i minsta laget, med snedtak dessutom, så blir det fort too much.

3 kommentarer:

Lantliga drömmar sa...

Snyggt! :)

Flickan på landet sa...

Ah underbara ungar. Koden till rummet är ju en så brilliant idé ;)Ivar fick ju ett jättesnyggt rum. Vår M är också besviken för att han har trista vita väggar, han skulle helst ha en tapet med stjärnor på. och allt som mamma föreslår är inte snyggt. Bra när de vet hur de vill ha det ;)

Trevlig helg till er!

Anonym sa...

Oj, bra, nu kom jag på att vi inte har varit på någon 5-års kontroll med Minea. Jag måst ju försök minnas att ring på måndag.

Trevlig helg, lycka till med jumppan på lördag!

Anna