14.6 2013


14.6 2003 blev jag fru Björkskog.
Idag, på vår tionde bröllopsdag, sitter jag i köket och lyssnar på köttsoppans puttrande, Ruth sitter här bredvid och är bekymrad över sina händer som hon målat med permanent svart tuschpenna. Edith och Ivar ska och kolla på kusinernas nyinköpta husvagn efter maten, och det är nästan lika roligt som att fara till PowerPark. Deras pappa, mannen som Gud utvalde åt mig till äkta make, lever cowboyliv i Sibirien. Han kommer hem om 6 dagar.
Livet är bra förunderligt men jag är väldigt tacksam över det, tacksam över ett lyckligt äktenskap, tacksam över våra barn, tacksam över vårt hem som känns som vår rätta plats på jorden och tacksam över vår nya självgående gräsklippare som gjorde att gubben överhuvudtaget kunde fara på denna två veckors långa resa! 

ps. nu hoppas jag att min man blev hästbiten och vill att vi ska köpa en egen, tänk vad härligt det skulle vara att titta på sin egen häst som betar i hagen nedanför köksfönstret!

8 kommentarer:

Anonym sa...

fint foto av cowboyen..o fin natur.. ede ska du förstor...:)

matilda sa...

grattis på bröllopsdagen. verkligen häftigt foto, tänk att hänga upp en stor bild av det i svartvitt på väggen. skulle vara fint!

maria sa...

jag hade gärna sett hans ögon under hattbrättet och att de inte syns stör mej :-)

matilda sa...

tycker att det hela bara blir mera cowboylikt och fotokonstnärligt av att ögonen inte syns :)

linda sa...

oj, va fin bild.
skulle ha varit pricken på i:et med ögonen synliga, men den är jättefin sådär också!

stort grattis på bröllopsdan! Jag kan sköta så ni får fira på tumanhand sen då han kommer hem.
(Ni har väl kvar julklappen som ni kan använda opp?)

10 år. DET ska ni fira!

Anonym sa...

Livet är härligt med hästar men gör aldrig samma misstag som oss! Vi köpte EN häst och av den erfarenhet vi fick anser jag idag att det är djurplågeri att tvinga ett flockdjur att leva ensam. Idag har vi 3 lyckliga hästar som betar och busar i hagen runt vårt hus :)

maria sa...

så sant, det där med att hästar är flockdjur!

Lyckans dej som har tre hästar runt husknuten ;-)

Anonym sa...

Svartvitt är fint men dendär bilden har så otroligt vackra färger att jag inte skulle förstora den i svartvitt (smaksak)..