för liten och för stor


vi beställde ju HM kläder häromdagen....Ivars spidermandräkt hade jag tydligen beställt i nr 98 - 104 (Ruths nummer) och den var lite kort i ärmarna och benen (syns bättre i verklighen så han fäktas med armarna) men han vägrade medge att den var för liten och jag undviker alltid att returnera nåt som jag beställt (så jobbigt)! så den får hänga med en tid och sen sparar vi den åt Elia (syrrans son). 

Ruths klänning var tydligen väldigt stor för sin nummer och liknande ett nattlinne då hon hade den på sig, vi försökte förbättra med bälte, hatt och gummistövlar men resultatet blev ändå inget vidare. Då åkte symaskinen fram och så sydde jag in den i midjan, kortade av axelbanden och nu intalar mej att den sitter perfekt åt vår lilla tjej. 

Själv beställde jag en svart klänning (jo, jag vet, det är väldigt färglöst) trots att det bara fanns stora numror kvar, beställde två numror större än jag normalt har och till min stora fasa passade den!...(okej, jag sydde in den pikolite men det var nog bara för att jag ville få mig själv på gott humör)

Åt Edith hade vi beställt ett par skor som var lite för stora så de sparar vi till nästa år...lippisen åt Ivar spänner på hans huvud så den får vi också ge vidare åt en mindre kusinmodell.....jag behöver knappast tillägga att det är länge tills jag beställer kläder via nätet nästa gång!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så tänkte jag också tidigare, numera behåller jag bara sånt jag verkligen vill ha. Finns ju inget enklare än att returnera, i samma påse som varan kom, bara att klistra färdiga "palautus"-etiketten på och nappa den i handen nästa gång man far och handlar!

Anonym sa...

Oj vilka tuffa barn du har. Kommer snart hem.
Hälsar Pappan.

maria sa...

Jepp, har JAG inte ;-)