a s f a l t


Nu har det hänt något riktigt, riktigt stort på påvallsfolk. Vi har fått vägen asfalterad!! När Ivar ringde till pappa idag för att berätta den stora nyheten så lät det på hans tonfall som om vi har 7 kossor på taket med så mjölkstinna juver att det läcker mjölk genom taket in i hans sovrum.....

och visst, det är roligt. Speciellt om man är en liten kille som hoppas, tror och önskar att hans mamma ska köpa en skateboard åt honom. HUR i all världen ska jag ha hjärta att krossa hans dröm!? (vägen är livligt trafikerad och det räcker med att han cyklar utmed den sjuttioelva ggr per dag, att "skejta" är ju nog betydligt farligare så länge man är nybörjare....)

För övrigt så kan jag konstatera att första veckan som gräsänka har gått i rasande fart, vi har haft väldigt mycket program och varit på många besök, bl a har vi besökt två nybyggda hus som jag inte tidigare varit in i. Inspiration har jag fått i massor och den svarta målarburken tänkte jag nästan ta fram nu ikväll då barnen sover men istället sitter jag här och knackar på tangenterna och hoppas på gott väder imorgon då vi ska till Powerpark. Målandet sparar jag till en regnig dag eller väntar tills lusten att måla något svart går över....

Inga kommentarer: