p l a s k

Solvarma vindar som tvingar mig att ta ett dopp
plaskande barn som aldrig vill opp.
Kläder på stranden huller om buller
allt ser ut som konstigt krusiduller.
Var är min lippis undrar nån,
är du säker på att du hade med dej en sån?
Lite jobbigt att stiga upp och hjälpa till,
när man i solen vill ligga still.
Man blir sådär lagom dåsig och lat,
och barnen som vill ha serverat allt på silverfat!
Kaffet ska bryggas igen,
det är ju ändå en timme sen....
vi åt och drack,
(upsis, man har ju hört om byxor som sprack)
men har man simkläder på sej
behöver man inte till några bullar tacka nej.
Men måtta med allt det goda och söta,
annars blir man så tjock om magen, voi söta Göta!
När man bara umgås med andra mår man ju så bra,
önskar att alla sådana dagar har.
Jag är tacksam för dagen jag fått,
 och vill tacka Gud för både stort och smått!


5 kommentarer:

Anonym sa...

morning, vädret på topp kom hid å ta ett dopp. nu fa vi ti stan men ni kan koma san, först ska vi ita gröjt å ha kara ti sköjt.

maria sa...

Tror faktiskt jag glömd frysväsko vi ert, så vi hamnar väl att komma på ett em dopp :-)

Lb sa...

Härlig dikt!

Lb sa...

Härlig dikt!

maria sa...

Najs rimmat K!