p i z z a b u l l e


ah, vad gott alltså! att äta nygräddade, hemgjorda, pizzabullor innan man går och lägger sig. Dessa blir utmärkt som picknick imorgon och på fredag. Att jag inte tänkt på att baka dessa läckerheter förr!? trots att jag har en svägerska, denna sköna böna, som bakar liknande bullar ofta (ja nästan till lust och leido som man brukar säga) så borde jag ju ha fått inspiration för länge sen. Barnen gillade också bullarna och eftersom jag lämnade bort 2 dl av mjölet i degen så blev dom inte så torra som dom ofta kan bli...(har ett minne av att syrran bakat några som var (för att inte nämna ordet torr) så säger vi att de var mycket rediga att tugga på!!)

nu ska jag låta magen jäsa pizzabullarna ifred och så småningom dra täcket över damen. 
Nati, nati och glöm inte att äta nåt gott innan läggdags!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Låter smaskens tycker иенс
спокойной ночи

matilda sa...

kanske ni vill komma hit nån dag nu, då ni ändå har er pappa borta?

maria sa...

Så gärna Matilda :-)

Anonym sa...

привет от Вячеслава из Минусинска

maria sa...

Здравствуй Вячеслава!
/Мариа