o g l a m o u r ö s t


Vi fick ingen glamourös start på det nya året i denna familj. Inte alls. Igår klagade Ruth på sjuk mage och jag som genast fruktade det värsta ville inte umgås med nån. Att veta att man smittat nån är inte roligt. Att det sen visade sig vara falskt alarm kändes nästan lite snopet. Men å andra sidan, att krypa under täcket 21.00 på nyårsaftonen, passar en trött mamma utmärkt. Som sagt - mer sömn åt folket!
Idag fick jag igen ett illamående som pågick i 2 timmar samtidigt som mannen fick värsta migränhuvudvärk. Lillkillen var också ur form och sjukstugan kändes plötsligt som ett faktum. Det passar verkligen inte att båda föräldrar är ur form samtidigt, inte då man har en bebis som kräver ständig uppvaktning. Suck. Alla dagar är inte solskensdagar. 

Sånt hos oss denna kväll då Seth sitter i min famn och småler åt mig samtidigt som han bajsar ut buranasuppen som jag nyss gav. Att ge medicin kändes plus minus noll. Vi får börja om igen som då Hanna harva.
Hoppas ni fick en trevligare nyårsdag än vi! om inte så tröstar vi oss med att efter regn kommer solsken fram igen. 

Inga kommentarer: