året som gick


I Januari hade vi snörika dagar. Edit fick silver i skidtävlingen och hon brås inte på sin mamma då det gäller skidning.  Ruth var mogen under sitt andra levnadsår och fick ta ett varv med skotern ensam.  Eller så inte.


I Februari fyllde våran Ivar fem år. Förutom att fira honom så fick vi titta på en glad snögubbe som några pojkar hade byggt på andra sidan vägen. Gubben tänkte aldrig smälta och jag tyckte alltid att hans leende liknade ett hångrin.


I Mars hände väl inget speciellt, eller var det då vi var hela Jensas familj till Hedenäset? Har inga kort därifrån i varje fall.  Jag minns bara att vi försökte lära våra barn att ränna slalom och att det gick dåligt. Jag blev igen påmind om hur jag lite jag gillar vintersporter!!


April får sin början och våren känns i knutarna, härligt!


I Maj styrde vi bilen till Petroskoj och hälsade på våra vänner där. Vädret hemma i Maj var soligt och varmt och  vi fick en känsla av ljuvlig sommar!!


I Juni blev lillebror Matts student. Edith fyllde 8 år och Jens var två veckor i Sibirien. Ja, jag var ju också med barnen till PowerPark att inte förglömma, nåt skoj måste man ju hitta på då man har mannen borta!


I Juli deltog Edith i ett barnläger som LFF ordnar och det första hon sa när jag hämtade henne och vi körde därifrån var att hon vill vara med nästa år också! För övrigt var det strumpväder i Juli och värmen vi hade i Maj var ett minne blott! Lyckligtvist hade vi träffat in en resa till Tammerfors och Särkeniemi en solig och varm helg.


I Augusti blev vi med hund. LillRuth fyllde tre år och vi hade släktträff vid svedja!


I September bar det iväg till Ryssland igen, denna gång bussandes med bussigt sällskap. Vi var också på resa med familjen B till Hedenäset stugan. Uppskattas alltid av barnen!


Oktober. Vi cyklar vidare och sover mellan varven. Mamman i huset börjar arbeta och tycker det är trevligt att göra annat än vrida ur disktrasan. Jens var på resa till Jaama och fick stifta bekantskap med församlingarna där.


I November fyllde undertecknad 30 år. Hipp, hipp hurra! Gästerna hade förstånd att klä upp sig och uppföra sig väl. 


Decembermånaden blev intensiv med öppningen av Missionsmagasinet. Vi förberedde oss för julen och Jesusbarnets födelse och anade föga att mormor skulle få fira hans födelsedag i Himlen med födelsedagsbarnet. Med sorg och saknad fick vi avsluta 2013 och nu får vi blicka framåt och be om Herrens vägledning och närhet under 2014.

Det är väl nu, sent omsider, jag ska önska alla ett välsignat år!

4 kommentarer:

Lantliga drömmar sa...

Tack detsamma till dig/er!

Linda sa...

Ett fint år ! Förutom sorgen/förlusten på slutet.

(Fast lite besviken är jag. Så mycket som vi träffatst- och ingenstans syns JAG! *hmprr*
;-) )

samma sa...

Tur man har egen blogg där man kan få bekräftelse :-D

maria sa...

Ha haa Linda, jag sökte faktiskt efter korten då vi var till Hedenäset men hittade dem inte ;-)