m i s s i o n s m a g a s i n e t


Neej, mamma ska vi dit igen, suckade Ruth då jag parkerade utanför missionsmagasinet. Men hastigt gick hennes förtvivlan över i glädje då hon fick låna ett par klackskor som hon gick på med därinne. 






Vi har ramat in tavlor idag. Så nu får ni fara och köpa fina tavlor med vackra, kristna, texter. Mera kommer nästa vecka. Man kan också köpa ljus som är fint packade med texten: Jesus är världens ljus. Ta med åt vännen nästa gång ni träffas, det lilla och enkla är det vackraste! Ni kan också köpa en ny badrumsmatta i rosa som är mycket hållbar! Vi har också mycket garn, mattväft att virka korgar, pallar och väskor av och många, många fynd bland alla kläder. Just har det inkommit sköna norska tröjor som sitter utmärkt under barnens halare i denna köld. Men man ska ta tid på sig och leta ordentligt. Guldkorn finns! Vi har också skinnskor åt flickor, storlek 32 och 34. När jag for därifrån så doftade jag på Ylvar nybakade blåbärspaj och var så harma att jag inte hann dricka kaffe denna gång! Hoppas nån annan tar tillfället i akt och far in på en kaffe.
Hejsan svejsan, nu ska jag göra kokosbollar enbart åt barnen!!

ps. behöver nån ett hörndatabord (träfärgat, enkelt utan hyllsystem) så finns ett för 4 euro vid magasinet. Glömde dock att ta kort. En stor fläktlampa finns också att hänga i taket och svira runt värmen från spisen. 

Inga kommentarer: