Dela bröd





När jag vaknade i morse så ljöd denna sång i mitt huvud. Först sista versen och sen den första.

Jag vill dela bröd, avstå från överflöd.
Visa väg till den vän jag kan hjälpa än.

Jag vill tjäna dig, o Herre, använd mig,
visa vart Du vill nå, var min väg skall gå.

 De två andra verserna mindes jag inte så jag måste kolla upp sången i sions sånger.  Kanske hade sången nåt att göra med att jag skulle tillreda några smörgåsar till Magasinet idag, högst troligt. Men vacker är den och vi får ta till oss av orden att dela med oss av vårt överflöd. Inte bara dela med oss av vårt överflöd utan också få en vilja att tjäna Herren och med ett villigt hjärta hjälpa varann. 
Gud älskar en glad givare! 2 kor:9:7 

Önskar alla en trevlig torsdag. Hos oss eldar vi i spisen eftersom vi i vårt gamla, timrade, hus blir snabbt påmind om kallt väder! Ruth tittar på lego friends och Ivar har hämtat sin egen kudde från vinden och ligger raklång i soffan, han har huvudvärk och hosta, stackarn! Jag önskar nån skulle kasta hit en påse med nygräddade bullar som vi skulle få äta med kall mjölk. Det skulle också sjuklingen gilla! Men det får duga lika bra med syrligt goda apelsiner *slurp*

Inga kommentarer: