t u l p a n b u k e t t


Årets första tulpanbukett inhandlades idag vid prisma. Förr när jag var yngre tyckte jag det var bortkastade pengar med färska blommor som skulle kastas ut om några dagar. Det tycker jag inte längre. Blommor påminner om livet, de gror, spricker upp, blommar och vissnar till slut. 
Nu ska jag dock blomma bland åldringar och ska bege mig till avd 8 om exakt 10 minuter. Hoppas du också får en trevlig lördag kväll! Mannen eldar i spisen här hemma och barnen sitter med varsin candyking godis påse. Skulle nog vara mysigt att vara hemma också. Men det får jag vara imorgon. Allt har sin tid.

ps. jag köpte också nya catmandoo skor på rea. Varma, sköna och vintriga! nu ska jag hoppa i dem......borde också hitta en stor, skön jacka men det tar jag nån annan gång. 

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Maria!

Jag har en svart ylletygsjacka i mitt skåp, sydd för gravida kvinnor ...=) Om du är intresserad av en sådan så är det bara att höra av dej. Den lämpar sig inte för pulkbacksutfärder, men som finjacka är den riktigt bra när man har lite rundare former. Borde vara i storlek M, om jag inte minns fel.

Hälsn. Lilly Vhäkangas

maria sa...

Tack, har faktiskt en "finare" jacka som går att använda med hur stor mage som helst, det är nog en "pulkbacksjacka" jag är i behov av...får börja leta i butiker bara jag sku komma mig så långt ;-)

Lantlig Längtan sa...

Härligt med tulpaner, de påminner om att det så småningom är vår!
Önskar dej en skön söndag :)