i n t r e s s a n t



Jag tycker det är så intressant med vissa anonyma inlägg. Jag tycker det är viktigt att människor får skriva sina synpunkter anonymt eftersom man då vågar skriva om sina innersta tankar utan att nån flyger på och tycker man är konstig. Roligt att nån orkar skriva ner några rader, trots att man tycket nåt helt annat. För allt som skrivs på denna blogg är ju mina tankar, mina synpunkter och det är om min personliga tro jag delar med mig av. Speciellt när man/jag skriver om olika trosfrågor så vaknar många synpunkter, och det tycker jag är bra! Vi ska fundera över vår tro. Vår personliga tro. Inte andras. Det handlar om evigheten.
Evig - början men inget slut. 
Jag är också helt övertygat om att vi som lever med sanningen - Jesus- ska hålla ljuset högt så att det syns. 

Jag är en planta uti din gård
för evigheten uppdriven.
Jag var knappt till när i Faders vård
åt Dig jag redan blev given. 

I senaste inlägget så fick jag en kommentar som berör Guds dom. Personen i fråga har den övertygelsen att alla slipper till himlen eftersom Gud är en god Gud. Skulle det inte vara önsketänkande, precis så som Gud hade planerat att det skulle vara. Edens lustgård, Adam, Eva - utan synd. Men människan föll för synden, valde det enda äpplet som var förbjudet.
Jag tror att många är likgiltiga för tron och evigheten. Man orkar inte riktigt bry sig, det finns så mycket annat. Intressantare. Världen lockar mer, nuet. 

* * *

Nu till nåt helt annat, nämligen fredagen den 31.1 (lönedagen dessutom)! Med hela helgen ledig så känns det kanon. Imorgon bär det av till Ikea med ett gäng sköna damer. Vädret kunde ju bli lite mildare men nog reder vi oss i minus 20 också....packa snabbt grejer in i bilen bara! Vi ska inhandla nya stolar till magasinet, ska visa bilder därifrån sen. (Till alla som tycker att en missionsorganisation kan lägga pengar på annat än nya stolar till café delen så kan jag meddela att de betalas av privata sponsorer och de gamla sparas för kommande behov.....)
Men nu ska elden tändas i spisen så att inte kylan också blir påtaglig inomhus också!

Inga kommentarer: