Brrrrrrrrrrrr


-19 grader. Nu är det kallt. Mitt hjärta värkte lite då 8-åringen for gående till skolan med halsskyddet uppdraget och mössan nerdragen. Men vi har kort skolväg och damen är av ett tufft virke. Dessutom är det vindstilla och på gränsen till härligt vinterväder!
Vi andra tre får däremot starta bilen och köra till missionsmagasinet och ta emot eventuell kund! Hmmm, vem startar bilen frivilligt en sån kall dag!? jag räknar iallafall inte med nån rusning där iallafall. Men vi tar med oss god mat och barnens läsplattor så vi får tiden av oss till 15, då kommer min svägerska och tar över (hoppas verkligen att magasinet håller värmen i denna köld!). Ja, det blir väl vår tisdag i ett nötskal. 
Jag hade just, för 10 minuter sen, lagt på mig full "klädmundering" = jacka, värmebyxor, mössa och handskar för att fara och leta efter motorvärmaren och stöpsla den i bilen. Men då jag kom ut till bilen blev jag igen påmind om vad vi har våra män till!! Bilen var färdigt "kopplad" och med sladden runt hela bakspegeln på förarsidan så jag inte skulle köra iväg med den i kopplad.

Välkommen in och hälsa på oss till magasinet om ni vill ut och friska upp er lite!

***

Uppdatering: vem hade trott att så många skulle komma in till magasinet idag och samtidigt få se min festblåsa som jag hade prytt mej med  (= stor blåsa på läppen) Det är verkligen roligt att så många har hittat till det nya stället. Har också satt upp en reklamlapp vid halpahalli och citymarket  idag (har ännu några affischer som jag borde få upp nånstans), så nu kanske också nya kunder hittar till oss.


5 kommentarer:

levnadsglad sa...

Log då jag läste om motorvärmarsladden. Exakt likadant gör Jonas!! Virar den runt

levnadsglad sa...

..virar den runt backspegeln å ! Inte undra på de är twins

levnadsglad sa...

Kan inte skriv längre då jag skriver från tel! Mystiskt

Anonym sa...

duktigt jobbat hon å han...fint med ny skylt :) h.anki

Pernilla sa...

Hej!
Jag slank in på din blogg och läste om Missionsmagasinet, det verkar vara ett bra jobb ni gör där! :)
Om ni ännu behöver hjälp med personal i magasinet så är jag och min mamma intresserade av att hjälpa till när det behövs, kvällstid helst.

Min emajl är pernilla_snellman@hotmail.com, hör gärna av dig! :)