dessa drömmar


Å dessa drömmar. Man blir inte kloka på dom. Vissa nätter är sömnlösa och händelselösa. Andra nätter vaknar man av sina (ofta mar)drömmar och har en puls på 100 slag i minuten minst. I natt var en sån natt för mig, och nästan alltid är det någon av barnen som är i fara. Oftast är också ån inblandad, minns att mamma sagt att hon ofta drömt mardrömmar om den strömmande esse ån som ringlar 150 meter från vårt hus. Nu är det jag som fått ta över hennes mardrömmar! (vi köpte vår hemgård för 6 år sen och mina föräldrar flyttade nära en sportplan så nu består väl deras mardrömmar av att ett litet barnbarn får en fotboll i huvudet...typ...) Nåja, våra egna barn vet hur farligt det strömmande vattnet är och inte en endaste gång under dessa 6 år så har det varit nån fara med att de lockas dit för att "meta" eller bara kasta stenar i vattnet (förutom i drömmarna då där allt tokigt kan hända!)
Vi kan ju inte på något sätt skydda våra barn från alla faror som finns, vi gör vårt bästa som föräldrar och får förtrösta oss på vår Far i himlen. 

Idag har jag nåt lite spännande på G, ska berätta mera senare. Kanske. Då jag hinner.

Inga kommentarer: